PROGRAM PRZEDSZKOLA
PROGRAM PRZEDSZKOLA
JAK PRACUJEMY
W codziennej pracy dydaktyczno-wychowawczej realizujemy obowiązującą podstawę programową wychowania przedszkolnego, poszerzoną o nowatorskie rozwiązania programowe.
Nauczyciele umożliwiają Dzieciom swobodny rozwój stosując jednocześnie metody edukacyjne, wychodzące poza krąg tradycyjnych sposobów wychowania przedszkolnego.
Wysoko wyspecjalizowana i ciągle podnosząca swoje kwalifikacje kadra zapewnia Dzieciom harmonijny rozwój. W swojej pracy wykorzystują różnorodne metody i unikalne rozwiązania metodyczne, zarażając Dzieci chęcią twórczego myślenia, badania
i doświadczania świata, odkrywania nowych zainteresowań. Wigor i entuzjazm nauczycieli, a także ich współpraca w działaniu daje Dzieciom poczucie bezpieczeństwa.
Nasze podejście do opieki i edukacji dzieci
We wszystkich podejmowanych przez nas działaniach kierujemy się dobrem Dzieci i realizacją ich potrzeb – nie tylko tych chwilowych, ale również rozwojowych. Rozumiemy, które okresy rozwoju są kluczowe dla przyswajania określonej wiedzy i umiejętności, jak nauka przez naśladowanie w pierwszych latach życia. Dzięki wiedzy z zakresu psychologii rozwojowej oraz ciągłemu doskonaleniu naszej kadry, planujemy codzienną pracę w przedszkolu tak, aby podążać za Dzieckiem.
Relacje i poczucie bezpieczeństwa
Podstawą naszej współpracy z Dziećmi i rodzicami są relacje oraz zapewnienie poczucia bezpieczeństwa – zarówno fizycznego, jak i emocjonalnego. Spełniając podstawową potrzebę bezpieczeństwa, budujemy relacje oparte na obustronnym zaufaniu, co pozwala nam zaspokajać kolejne potrzeby. Stały plan dnia wspiera nasze starania w tym zakresie – Dzieci poznają kolejność codziennych czynności, dzięki czemu nie są zaskakiwane i unikają dezorientacji. Gdy z powodu jakiejś aktywności musimy zmienić plan dnia, informujemy Dzieci wcześniej, aby wiedziały, czego się spodziewać.
Kompetencje przyszłości
Naszym celem jest wyposażyć Dzieci w kompetencje przyszłości: samodzielność, umiejętność współpracy, rozwiązywania problemów, odpowiedzialność, uważność na siebie i innych oraz empatię. Nie stosujemy kar ani nagród, wspieramy rozwój motywacji wewnętrznej. Stawiamy granice i uczymy przestrzegania zasad, jednocześnie będąc otwartymi na rozmowy o tym, co jest ważne dla Dzieci.
Metody pracy
Sale wyposażone są w zabawki i pomoce edukacyjne, które wspierają rozwój samodzielności, kreatywności i pomysłowości. Zabawa jest dla dzieci naturalnym środowiskiem, w którym najefektywniej się uczą.
Projekty i programy edukacyjne
W naszym harmonogramie roku szkolnego znajduje się wiele projektów, zarówno ogólnodostępnych (np. „Mamo, tato, piję wodę”, „Zdrowo i sportowo”), jak i autorskich, edukacyjnych (np. sześciotygodniowy projekt „Międzykulturowo”, który obejmuje podróże po różnych krajach, zaproszenia gości, wspólne gotowanie lokalnych potraw i poznawanie zwyczajów).
Monitoring postępów
Regularnie obserwujemy Dzieci i pracujemy z ich zainteresowaniami, monitorując postępy poprzez diagnozy, które przeprowadzamy dwukrotnie lub trzykrotnie w ciągu roku, w zależności od grupy wiekowej. Nasze autorskie diagnozy, przygotowane w formie przyjemnych kart pracy, pozwalają zidentyfikować obszary wymagające wsparcia oraz śledzić postępy Dziecka. Każdy rodzic otrzymuje wyniki diagnozy i może umówić się na ich omówienie z nauczycielem.
Tworzymy środowisko, w którym każde Dziecko
może czuć się bezpieczne, zrozumiane i wspierane w swoim rozwoju.
Zapraszamy do naszych placówek, gdzie codziennie stwarzamy warunki do nauki i zabawy,
które sprzyjają rozwojowi i szczęściu każdego malucha.
JAK SPĘDZAMY CZAS
spędzanie czasu na świeżym powietrzu, korzystanie
z pobliskich terenów zielonych oraz tarasów które posiada każda grupa
cykliczne dłuższe wycieczki i wizyty
w interesujących miejscach
odkrywanie otaczającego nas świata, przeprowadzanie
eksperymentów i projektów przyrodniczych
przedstawienia teatralne, koncerty muzyczne, zajęcia kreatywne, sensoryka, kuchcikowo
elementy edukacji matematycznej
poprzez naukę kodowania
zajęcia logorytmiczne, które wspierają sferę słuchową,
słuchowo-ruchową i ruchową Dzieci
głośne i ciche czytanie, czas z książką, ciekawa literatura dziecięca
zapewniamy czas na relaks, odpoczynek i wyciszenie w każdej grupie, niezależnie od wieku
PODCZAS ZAJĘĆ WYKORZYSTUJEMY
Metodę Projektową, doświadczenia i eksperymenty