PROGRAM PRZEDSZKOLA

JAK PRACUJEMY

 

W codziennej pracy dydaktyczno-wychowawczej realizujemy obowiązującą podstawę programową wychowania przedszkolnego, poszerzoną o nowatorskie rozwiązania programowe.

Nauczyciele umożliwiają Dzieciom swobodny rozwój stosując jednocześnie metody edukacyjne, wychodzące poza krąg tradycyjnych sposobów wychowania przedszkolnego. 

 

Wysoko wyspecjalizowana i ciągle podnosząca swoje kwalifikacje kadra zapewnia Dzieciom harmonijny rozwój. W swojej pracy wykorzystują różnorodne metody i unikalne rozwiązania metodyczne, zarażając Dzieci chęcią twórczego myślenia, badania

i doświadczania świata, odkrywania nowych zainteresowań. Wigor i entuzjazm nauczycieli, a także ich współpraca w działaniu daje Dzieciom poczucie bezpieczeństwa.

Nasze podejście do opieki i edukacji dzieci

 

We wszystkich podejmowanych przez nas działaniach kierujemy się dobrem Dzieci i realizacją ich potrzeb – nie tylko tych chwilowych, ale również rozwojowych. Rozumiemy, które okresy rozwoju są kluczowe dla przyswajania określonej wiedzy i umiejętności, jak nauka przez naśladowanie w pierwszych latach życia. Dzięki wiedzy z zakresu psychologii rozwojowej oraz ciągłemu doskonaleniu naszej kadry, planujemy codzienną pracę w przedszkolu tak, aby podążać za Dzieckiem.

 

Relacje i poczucie bezpieczeństwa

 

Podstawą naszej współpracy z Dziećmi i rodzicami są relacje oraz zapewnienie poczucia bezpieczeństwa – zarówno fizycznego, jak i emocjonalnego. Spełniając podstawową potrzebę bezpieczeństwa, budujemy relacje oparte na obustronnym zaufaniu, co pozwala nam zaspokajać kolejne potrzeby. Stały plan dnia wspiera nasze starania w tym zakresie – Dzieci poznają kolejność codziennych czynności, dzięki czemu nie są zaskakiwane i unikają dezorientacji. Gdy z powodu jakiejś aktywności musimy zmienić plan dnia, informujemy Dzieci wcześniej, aby wiedziały, czego się spodziewać.

 

Kompetencje przyszłości

 

Naszym celem jest wyposażyć Dzieci w kompetencje przyszłości: samodzielność, umiejętność współpracy, rozwiązywania problemów, odpowiedzialność, uważność na siebie i innych oraz empatię. Nie stosujemy kar ani nagród, wspieramy rozwój motywacji wewnętrznej. Stawiamy granice i uczymy przestrzegania zasad, jednocześnie będąc otwartymi na rozmowy o tym, co jest ważne dla Dzieci.

 

Metody pracy

 

Sale wyposażone są w zabawki i pomoce edukacyjne, które wspierają rozwój samodzielności, kreatywności i pomysłowości. Zabawa jest dla dzieci naturalnym środowiskiem, w którym najefektywniej się uczą.

 

Projekty i programy edukacyjne

 

W naszym harmonogramie roku szkolnego znajduje się wiele projektów, zarówno ogólnodostępnych (np. „Mamo, tato, piję wodę”, „Zdrowo i sportowo”), jak i autorskich, edukacyjnych (np. sześciotygodniowy projekt „Międzykulturowo”, który obejmuje podróże po różnych krajach, zaproszenia gości, wspólne gotowanie lokalnych potraw i poznawanie zwyczajów).

 

Monitoring postępów

 

Regularnie obserwujemy Dzieci i pracujemy z ich zainteresowaniami, monitorując postępy poprzez diagnozy, które przeprowadzamy dwukrotnie lub trzykrotnie w ciągu roku, w zależności od grupy wiekowej. Nasze autorskie diagnozy, przygotowane w formie przyjemnych kart pracy, pozwalają zidentyfikować obszary wymagające wsparcia oraz śledzić postępy Dziecka. Każdy rodzic otrzymuje wyniki diagnozy i może umówić się na ich omówienie z nauczycielem.

Tworzymy środowisko, w którym każde Dziecko

może czuć się bezpieczne, zrozumiane i wspierane w swoim rozwoju.

Zapraszamy do naszych placówek, gdzie codziennie stwarzamy warunki do nauki i zabawy,

które sprzyjają rozwojowi i szczęściu każdego malucha.

JAK SPĘDZAMY CZAS

spędzanie czasu na świeżym powietrzu,  korzystanie

z pobliskich terenów zielonych oraz tarasów które posiada każda grupa

cykliczne dłuższe wycieczki i wizyty

w interesujących miejscach

odkrywanie otaczającego nas świata, przeprowadzanie

eksperymentów i projektów przyrodniczych

przedstawienia teatralne, koncerty muzyczne, zajęcia kreatywne, sensoryka, kuchcikowo

elementy edukacji matematycznej

poprzez naukę kodowania

zajęcia logorytmiczne, które wspierają sferę słuchową,

słuchowo-ruchową i ruchową Dzieci

głośne i ciche czytanie, czas z książką, ciekawa literatura dziecięca

zapewniamy czas na relaks, odpoczynek i wyciszenie w każdej grupie,  niezależnie od wieku

 

 

PODCZAS ZAJĘĆ WYKORZYSTUJEMY

 

  • Pedagogikę Zabawy
  • pomoce Montessori 
  • Metodę Projektową, doświadczenia i eksperymenty

  • Elementy Planu Daltońskiego -opierającego się na nauce samodzielności, odpowiedzialności i współpracy)
  • Metodę Kolorowych Dźwięków - zajęcia muzyczno-ruchowe z wykorzystaniem Metody Batti Staus oraz Weroniki Sherborne